Polityka prywatności

Artykuł 1 – Definicje

W niniejszych Warunkach przyjmuje się następujące definicje:

Okres odstąpienia – okres, w którym konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy;

Konsument – osoba fizyczna, która nie działa w ramach wykonywania działalności gospodarczej lub zawodowej i która zawiera umowę zawieraną na odległość z przedsiębiorcą;

Dzień – dzień kalendarzowy;

Umowa na czas określony – umowa zawierana na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, w której obowiązek dostawy i/lub zakupu jest rozłożony na określony czas;

Trwały nośnik danych – każdy nośnik, który umożliwia konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych do niego osobiście w sposób pozwalający na ich przyszłe odtworzenie i niezmienione powielanie przechowywanych danych;

Prawo odstąpienia – możliwość konsumenta odstąpienia od umowy zawieranej na odległość w okresie do namysłu;

Przedsiębiorca – osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi konsumentom na odległość;

Umowa zawierana na odległość – umowa, w ramach systemu zorganizowanego przez przedsiębiorcę do sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, w której do chwili zawarcia umowy wykorzystywane są wyłącznie techniki porozumiewania się na odległość;

Technika porozumiewania się na odległość – środki, które mogą być wykorzystane do zawarcia umowy bez jednoczesnej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu;

Ogólne Warunki Handlowe – niniejsze ogólne warunki przedsiębiorcy.


Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy

Nazwa firmy: Suavezza
Adres e-mail obsługi klienta: Kontakt@suavezza.pl


Artykuł 3 – Zastosowanie

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawieranej na odległość i każdego zamówienia zawartego pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.

Przed zawarciem umowy zawieranej na odległość konsumentowi zostanie udostępniony tekst niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych. Jeśli nie jest to w uzasadniony sposób możliwe, konsument zostanie poinformowany, przed zawarciem umowy na odległość, gdzie może zapoznać się z Ogólnymi Warunkami w siedzibie przedsiębiorcy oraz że, na żądanie, zostaną one niezwłocznie i bezpłatnie przesłane konsumentowi.

Jeśli umowa zawierana na odległość jest zawierana drogą elektroniczną, wówczas, wbrew poprzedniemu akapitowi, przed zawarciem umowy na odległość, tekst niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych może zostać udostępniony konsumentowi drogą elektroniczną w taki sposób, aby konsument mógł je łatwo przechowywać na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to w uzasadniony sposób możliwe, konsument zostanie poinformowany przed zawarciem umowy na odległość, gdzie może zapoznać się z Ogólnymi Warunkami drogą elektroniczną oraz że zostaną one przesłane konsumentowi drogą elektroniczną lub w inny sposób na jego żądanie, nieodpłatnie.

Jeżeli oprócz niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych mają zastosowanie również szczególne warunki dotyczące produktów lub usług, odpowiednio stosuje się ustępy 2 i 3, a w przypadku sprzeczności konsument zawsze może powołać się na postanowienie, które jest dla niego najbardziej korzystne.

Jeśli w dowolnym momencie jedno lub więcej postanowień niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych zostanie w całości lub częściowo uznane za nieważne lub niewykonalne, pozostała część umowy oraz niniejsze warunki pozostają w mocy, a odpowiednie postanowienie zostanie niezwłocznie zastąpione w drodze wzajemnych uzgodnień postanowieniem, które jak najwierniej oddaje cel i znaczenie pierwotnego zapisu.

Sytuacje nieuregulowane w niniejszych Ogólnych Warunkach będą oceniane „w duchu” tych Ogólnych Warunków.

Wszelkie niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego lub więcej postanowień niniejszych Ogólnych Warunków będą interpretowane „w duchu” tych warunków.

Artykuł 4 – Oferta

Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest obwarowana warunkami, zostanie to wyraźnie wskazane w treści oferty.

Oferta może ulec zmianie. Przedsiębiorca ma prawo do modyfikowania i dostosowywania oferty.

Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby konsument mógł właściwie ocenić ofertę. Jeżeli przedsiębiorca posługuje się obrazami, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.

Wszystkie obrazy, specyfikacje i dane w ofercie mają charakter informacyjny i nie mogą stanowić podstawy do roszczeń odszkodowawczych ani do rozwiązania umowy.

Obrazy towarzyszące produktom stanowią wierne odzwierciedlenie oferowanych produktów. Przedsiębiorca nie może zagwarantować, że kolory pokazane na zdjęciach będą dokładnie odpowiadać rzeczywistym kolorom produktów.

Każda oferta zawiera informacje pozwalające konsumentowi jednoznacznie zrozumieć, jakie prawa i obowiązki wiążą się z jej przyjęciem. Dotyczy to w szczególności:

  • ceny, z wyłączeniem kosztów odprawy celnej i podatku importowego od sprzedaży. Koszty te ponosi konsument. Poczta i/lub firma kurierska zastosuje szczególną procedurę dla przesyłek pocztowych i kurierskich w odniesieniu do importu. Regulacja ta ma zastosowanie w przypadku importu towarów do kraju docelowego w UE, jak w niniejszym przypadku. Poczta i/lub firma kurierska pobiera VAT (wraz z ewentualnymi kosztami odprawy celnej) od odbiorcy przesyłki;

  • wszelkich kosztów wysyłki;

  • sposobu zawarcia umowy oraz działań koniecznych do tego celu;

  • informacji, czy prawo odstąpienia ma zastosowanie;

  • sposobu płatności, dostawy i realizacji umowy;

  • okresu obowiązywania oferty lub okresu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę;

  • wysokości kosztów komunikacji na odległość, jeżeli obliczane są na innej podstawie niż standardowa taryfa stosowanego środka komunikacji;

  • informacji, czy umowa będzie archiwizowana po jej zawarciu i w jaki sposób konsument może mieć do niej dostęp;

  • sposobu, w jaki konsument może sprawdzić i ewentualnie poprawić podane przez siebie dane przed zawarciem umowy;

  • wszystkich języków, w których umowa może zostać zawarta (oprócz języka polskiego lub innego wskazanego);

  • kodeksów postępowania, do których przedsiębiorca się stosuje, oraz sposobu, w jaki konsument może zapoznać się z nimi elektronicznie;

  • minimalnego okresu obowiązywania umowy zawieranej na odległość w przypadku transakcji długoterminowych;

  • opcjonalnie: dostępnych rozmiarów, kolorów, rodzajów materiałów.


Artykuł 5 – Umowa

Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4, umowa zostaje zawarta w momencie, gdy konsument akceptuje ofertę i spełnia określone w niej warunki.

Jeżeli konsument zaakceptował ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi drogą elektroniczną otrzymanie akceptacji oferty. Do czasu potwierdzenia przez przedsiębiorcę otrzymania tej akceptacji konsument może rozwiązać umowę.

Jeżeli umowa jest zawierana drogą elektroniczną, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia transmisji danych oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeżeli konsument może dokonać płatności drogą elektroniczną, przedsiębiorca stosuje odpowiednie środki bezpieczeństwa.

Przedsiębiorca może – w granicach prawa – uzyskać informacje o zdolności konsumenta do wywiązania się z zobowiązań płatniczych oraz o wszystkich faktach i czynnikach istotnych dla odpowiedzialnego zawarcia umowy na odległość. Jeżeli na podstawie przeprowadzonego badania przedsiębiorca ma uzasadnione powody, aby nie zawierać umowy, ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia lub realizacji żądania albo uzależnić wykonanie umowy od szczególnych warunków, podając przy tym uzasadnienie.

Przedsiębiorca dostarczy konsumentowi, wraz z produktem lub usługą, w formie pisemnej lub w sposób umożliwiający przechowywanie na trwałym nośniku danych, następujące informacje:

  • adres siedziby przedsiębiorcy, pod który konsument może kierować reklamacje;

  • warunki i sposób skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy, bądź wyraźne oświadczenie o wyłączeniu prawa odstąpienia;

  • informacje o istniejących gwarancjach i obsłudze posprzedażowej;

  • dane określone w art. 4 ust. 3 niniejszych warunków, o ile nie zostały one wcześniej przekazane konsumentowi przed zawarciem umowy;

  • warunki wypowiedzenia umowy, jeżeli umowa zawarta jest na czas dłuższy niż rok lub na czas nieokreślony.

W przypadku transakcji długoterminowych postanowienie poprzedniego ustępu stosuje się wyłącznie do pierwszej dostawy.

Każda umowa zawierana jest pod warunkiem zawieszającym dostępności zamówionych produktów.


Artykuł 6 – Prawo odstąpienia od umowy

Przy zakupie produktów konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania przyczyny. Okres odstąpienia rozpoczyna się w dniu następującym po dniu, w którym konsument lub wskazana przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik, otrzyma produkt.

W okresie odstąpienia konsument zobowiązany jest obchodzić się z produktem i jego opakowaniem ostrożnie. Może rozpakować lub używać produkt tylko w zakresie niezbędnym do stwierdzenia, czy chce go zatrzymać. Jeżeli konsument skorzysta z prawa odstąpienia, zobowiązany jest zwrócić produkt przedsiębiorcy wraz ze wszystkimi dostarczonymi akcesoriami i – jeśli to w uzasadniony sposób możliwe – w stanie pierwotnym i opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przedsiębiorcy.

Jeżeli konsument chce skorzystać z prawa odstąpienia, jest zobowiązany powiadomić przedsiębiorcę o tym fakcie w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Powiadomienie to musi nastąpić w formie pisemnej (np. e-mail). Po zgłoszeniu chęci odstąpienia od umowy konsument ma kolejne 14 dni na zwrot produktu. Konsument musi udowodnić, że zwrócony produkt został odesłany w terminie, np. poprzez przedstawienie dowodu nadania przesyłki.

Jeżeli konsument nie zgłosił chęci skorzystania z prawa odstąpienia lub nie zwrócił produktu przedsiębiorcy w terminie określonym w ustępach 2 i 3, zakup jest prawnie wiążący.

Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy

Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia, koszty zwrotu produktów ponosi konsument.

Jeżeli konsument zapłacił już określoną kwotę, przedsiębiorca zwróci tę kwotę jak najszybciej, jednak nie później niż w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy. Warunkiem zwrotu jest wcześniejsze odesłanie produktu do przedsiębiorcy lub przedstawienie jednoznacznego dowodu jego zwrotu.


Artykuł 8 – Wyłączenie prawa odstąpienia

Przedsiębiorca może wyłączyć prawo konsumenta do odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w ustępach 2 i 3. Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe wyłącznie wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, najpóźniej przed zawarciem umowy.

Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe wyłącznie w odniesieniu do produktów:

  • wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta;

  • mających wyraźnie charakter osobisty;

  • których ze względu na ich specyfikę nie można zwrócić;

  • które mogą szybko ulec zepsuciu lub przeterminowaniu;

  • których cena zależy od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;

  • pojedynczych egzemplarzy gazet i czasopism;

  • nagrań audio i wideo oraz oprogramowania komputerowego, jeżeli zostało naruszone ich zabezpieczenie przez konsumenta;

  • produktów higienicznych, których zabezpieczenie zostało naruszone przez konsumenta.

Wyłączenie prawa odstąpienia jest możliwe wyłącznie w odniesieniu do usług:

  • dotyczących zakwaterowania, transportu, gastronomii lub zajęć rekreacyjnych realizowanych w określonym dniu lub okresie;

  • których wykonanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu odstąpienia;

  • związanych z zakładami i loteriami.


Artykuł 9 – Cena

W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających ze zmiany stawek VAT.

Wbrew postanowieniom ustępu poprzedniego, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi w cenach zmiennych, jeżeli ceny te zależą od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu. Powiązanie z wahaniami oraz fakt, że podane ceny są cenami orientacyjnymi, zostanie wyraźnie wskazane w ofercie.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dopuszczalne wyłącznie, jeżeli wynikają z przepisów prawa lub regulacji.

Podwyżki cen od 3 miesięcy po zawarciu umowy są dopuszczalne wyłącznie, jeżeli przedsiębiorca zastrzegł taką możliwość i:

  • wynikają one z przepisów prawa lub regulacji, lub

  • konsument ma prawo rozwiązania umowy ze skutkiem od dnia wejścia w życie podwyżki ceny.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o podatku obrotowym z 1968 r. miejscem dostawy jest kraj, w którym rozpoczyna się transport. W tym przypadku dostawa odbywa się poza UE. Poczta lub firma kurierska pobierze zatem od klienta podatek VAT od importu i/lub opłaty celne. W konsekwencji przedsiębiorca nie nalicza VAT.

Wszystkie ceny są obciążone ryzykiem błędów drukarskich i pisarskich. Nie ponosi się odpowiedzialności za skutki takich błędów. W przypadku oczywistych błędów przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po błędnej cenie.

Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja

Przedsiębiorca gwarantuje, że produkty i/lub usługi są zgodne z umową, specyfikacjami podanymi w ofercie, uzasadnionymi wymaganiami co do jakości i/lub użyteczności oraz obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami rządowymi obowiązującymi w dniu zawarcia umowy. Jeżeli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do użytku innego niż zwykłe zastosowanie.

Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie wpływa na ustawowe prawa i roszczenia, jakie konsument może dochodzić wobec przedsiębiorcy na mocy umowy.

Wady lub błędnie dostarczone produkty muszą zostać zgłoszone przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od dostawy. Produkty muszą zostać zwrócone w oryginalnym opakowaniu i w stanie nowym.

Okres gwarancji przedsiębiorcy odpowiada okresowi gwarancji producenta. Przedsiębiorca nie ponosi jednak nigdy odpowiedzialności za ostateczną przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta ani za jakiekolwiek porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.

Gwarancja nie ma zastosowania, jeżeli:

  • konsument samodzielnie naprawił i/lub zmodyfikował dostarczone produkty albo zlecił ich naprawę i/lub modyfikację osobom trzecim;

  • dostarczone produkty były narażone na nienormalne warunki lub zostały niewłaściwie użytkowane, nieostrożnie obsługiwane albo w sposób sprzeczny z instrukcjami przedsiębiorcy i/lub opakowaniem;

  • wada wynika w całości lub częściowo z przepisów wydanych lub mających zostać wydanych przez organy rządowe dotyczących charakteru lub jakości użytych materiałów.


Artykuł 11 – Dostawa i realizacja

Przedsiębiorca dołoży najwyższej staranności przy odbieraniu i realizacji zamówień produktów.

Miejscem dostawy jest adres podany przez konsumenta w zamówieniu.

Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 4 niniejszych warunków, przedsiębiorca zrealizuje przyjęte zamówienia tak szybko, jak to możliwe, a w każdym przypadku w ciągu 30 dni, chyba że uzgodniono z konsumentem dłuższy termin dostawy. Jeżeli dostawa ulegnie opóźnieniu albo jeżeli zamówienie nie może zostać zrealizowane lub może zostać zrealizowane tylko częściowo, konsument zostanie o tym poinformowany nie później niż 30 dni od złożenia zamówienia. W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez dodatkowych kosztów i ma prawo do ewentualnego odszkodowania.

W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z poprzednim ustępem przedsiębiorca zwróci konsumentowi zapłaconą kwotę jak najszybciej, jednak nie później niż w terminie 14 dni od rozwiązania umowy.

Jeżeli dostarczenie zamówionego produktu okaże się niemożliwe, przedsiębiorca dołoży starań, aby dostarczyć produkt zastępczy. Najpóźniej w momencie dostawy zostanie jasno i zrozumiale wskazane, że dostarczono produkt zastępczy. Prawo odstąpienia nie może zostać wyłączone w odniesieniu do produktów zastępczych. Koszty ewentualnego zwrotu pokrywa przedsiębiorca.

Ryzyko uszkodzenia i/lub zaginięcia produktów ponosi przedsiębiorca do momentu ich dostarczenia konsumentowi lub wskazanemu wcześniej przedstawicielowi, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej.

Artykuł 12 – Umowy długoterminowe: czas trwania, rozwiązanie i przedłużenie

Rozwiązanie

Konsument może w każdym czasie rozwiązać umowę zawartą na czas nieokreślony, dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem uzgodnionych zasad wypowiedzenia i maksymalnie miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Konsument może rozwiązać umowę zawartą na czas określony, dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z upływem terminu jej obowiązywania. Obowiązują przy tym uzgodnione zasady wypowiedzenia, z maksymalnym okresem wypowiedzenia wynoszącym jeden miesiąc.

W odniesieniu do powyższych umów konsument ma prawo:

  • wypowiedzieć je w każdym czasie i nie jest ograniczony do wypowiedzenia w określonym terminie lub okresie;

  • wypowiedzieć je w taki sam sposób, w jaki je zawarł;

  • zawsze wypowiedzieć je z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki przedsiębiorca zastrzegł dla siebie.

Przedłużenie

Umowa zawarta na czas określony, dotycząca regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, nie może być automatycznie przedłużona ani odnowiona na czas określony.

Wbrew powyższemu ustępowi, umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy dzienników lub tygodników może być automatycznie przedłużona na czas określony nie dłuższy niż trzy miesiące, pod warunkiem że konsument może rozwiązać tę przedłużoną umowę z końcem okresu przedłużenia, z zachowaniem okresu wypowiedzenia nie dłuższego niż jeden miesiąc.

Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług może zostać automatycznie przedłużona wyłącznie na czas nieokreślony, jeżeli konsument ma prawo rozwiązać ją w każdym czasie z miesięcznym okresem wypowiedzenia, a w przypadku umowy dotyczącej dostawy dzienników i tygodników w okresach rzadszych niż raz w miesiącu – z maksymalnie trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia.

Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy dzienników i tygodników w ramach subskrypcji próbnej lub wprowadzającej (subskrypcja próbna/wprowadzająca) nie jest automatycznie kontynuowana i wygasa automatycznie z końcem okresu próbnego lub wprowadzającego.

Czas trwania

Jeżeli umowa ma czas trwania dłuższy niż rok, konsument może rozwiązać ją w każdym czasie po upływie jednego roku, z maksymalnym miesięcznym okresem wypowiedzenia, chyba że rozsądność i uczciwość sprzeciwiają się rozwiązaniu umowy przed upływem uzgodnionego okresu.


Artykuł 13 – Płatności

O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą być zapłacone w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia, o którym mowa w artykule 6 ust. 1. W przypadku umowy o świadczenie usług okres ten rozpoczyna się po tym, jak konsument otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłaszać przedsiębiorcy wszelkie nieścisłości w podanych lub wskazanych danych dotyczących płatności.

W przypadku braku zapłaty przez konsumenta przedsiębiorca ma prawo, z zastrzeżeniem przepisów ustawowych, obciążyć go uzasadnionymi kosztami, o których konsument został wcześniej poinformowany.

Artykuł 14 – Procedura reklamacyjna

Reklamacje dotyczące realizacji umowy muszą być zgłaszane przedsiębiorcy, w sposób pełny i jasno opisany, w ciągu 7 dni od chwili, gdy konsument stwierdził wady.

Reklamacje zgłoszone przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty ich otrzymania. Jeżeli rozpatrzenie reklamacji wymaga przewidywalnie dłuższego czasu, przedsiębiorca w terminie 14 dni odpowie potwierdzeniem otrzymania reklamacji i wskaże, kiedy konsument może oczekiwać bardziej szczegółowej odpowiedzi.

Jeżeli reklamacja nie może zostać rozwiązana polubownie, powstaje spór, który podlega procedurze rozstrzygania sporów.

Złożenie reklamacji nie wstrzymuje obowiązków przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wyraźnie oświadczy inaczej na piśmie.

Jeżeli przedsiębiorca uzna reklamację za uzasadnioną, wówczas według własnego uznania wymieni lub naprawi dostarczone produkty bez dodatkowych kosztów dla konsumenta.


Artykuł 15 – Spory

Do umów zawartych między przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze Ogólne Warunki Handlowe, stosuje się wyłącznie prawo holenderskie – nawet w przypadku, gdy konsument mieszka za granicą.


Artykuł 16 – CESOP

W związku z wprowadzonymi i zaostrzonymi od 2024 roku środkami wynikającymi z „Ustawy zmieniającej ustawę o podatku obrotowym z 1968 r. (Ustawa wdrażająca Dyrektywę o dostawcach usług płatniczych)” oraz z wprowadzeniem Centralnego Elektronicznego Systemu Informacji o Płatnościach (CESOP), dostawcy usług płatniczych mogą rejestrować dane w europejskim systemie CESOP.